აპარტამენტები ბუდაპეშტში

ბუდაპეშტის ერთ-ერთი მთავარი ხიბლი, სილამაზესთან ერთად, სიიაფეა, როგორც ავიაბილეთების, მოგზაურობის წვრილმანი ხარჯების, ასევე საცხოვრებლის. ამ მხრივ Airbnb დიდ არჩევანს გვთავაზობს. თუ როგორ მუშაობს ეს სისტემა აღწერილი მაქვს სპეციალურ პოსტში.

პირველი აპარტამენტი, რომელშიც 5 დღე ვცხოვრობდი მდებარეობს ბუდაპეშტის ცენტრალურ უბანში, პარლამენტის მახლობლად, მეტროსადგურ Arany János utca-ის გვერდით. გთავაზობთ ამ ბინის ვიდეოაღწერას, რომელიც 1 დღე 27 აშშ დოლარი ღირს. Read more

მეტროს მუზეუმი

IMG_7165-1

დუნაიზე უნგრების დამკვიდრების, “სამშობლოში დაფუძნების” 1000 წლის აღსანიშნავად, 1896 წელს ბუდაპეშტში მუშაობა დაიწყო მეტრომ, რომელიც პირველი იყო კონტინენტალურ ევროპაში და ერთ-ერთი პირველი მთელს მსოფლიოში. Read more

ბუდაპეშტის ცენტრალური ბაზარი

ბაზარში ვაჭრობა არასდროს მიყვარდა, ჩვენს ბაზრებში გამეფებული უწესრიგობისა და ანტისანიტარიის გამო. ყველაზე მეტად კი გასასვლელებში გამვლელთა ფეხებში ჩადგმული ყუთები და გარევაჭრობა მაღიზიანებს, მაგრამ…

ბუდაპეშტის ბაზარი

ბუდაპეშტის ცენტრალურმა ბაზარმა ჩემი წარმოდგენები შეცვალა. სისუფთავე, წესრიგი და მრავალფეროვანი პროდუქცია ბაზრის ისტორიულ, არქიტექტურულად გამორჩეულ, ლამაზ შენობაშია თავმოყრილი. Read more

ბიუჯეტური მოგზაურობის ნაკლი

ბიუჯეტურ მოგზაურობას ორი მხარე აქვს. სიიაფე უსიტყვოდ მისი დადებითი მხარეა. რა არის მეორე, პირობითად უარყოფითი მხარე?

IMG_20160112_053737

ხელბარგით შეზღუდული მგზავრობის (დიდი ჩანთა დამატებითი თანხა ღირს) გარდა მთავარ სირთულეს წარმოადგენს თვითმფრინავის სკამები. ისინი დაახლოებით იმ ზომებზეა “მოჭრილი” როგორიცაა თბილისი-ქუთაისის “მარშრუტკის” სკამები. 1.80 მეტრის სტანდარტული კაცისთვის ამ სკამებზე ჯდომა დიდი დისკომფორტია. Read more

როგორ ვიმოგზაუროთ ევროპაში იაფად?

ბუდაპეშტი

ბუდაპეშტში ბიუჯეტურზე ბიუჯეტური ტურით მივემგზავრები. მოკლედ იმის შესახებ თუ როგორ შეიძლება 150-200 ევროდ მოინახულო ევროპის ერთ-ერთი ულამაზესი ქალაქი. Read more

გზამკვლევი ევროკავშირის სივრცეში უვიზო მიმოსვლისთვის

საქართველოს მოქალაქეებს შესაძლებლობა ექნებათ უვიზოდ იმოგზაურონ ევროკავშირის/შენგენის წევრ ქვეყნებში ევროკავშირთან უვიზო მიმოსვლის რეჟიმის ამოქმედების შემდგომ.

Shengen-Zone

უვიზო მიმოსვლის რეჟიმის შემოღების მთავარი წინაპირობაა საქართველოს მიერ სავიზო რეჟიმის ლიბერალიზაციის სამოქმედო გეგმით (VLAP) განსაზღვრული მოთხოვნების შესრულება. სამოქმედო გეგმის შესრულებისა და შესაბამისი პოლიტიკური გადაწყვეტილების მიღების შემდეგ, ევროკავშირის N539/2001 რეგულაციაში შესაბამისი ცვლილების განხორციელების გზით საქართველოსთან უვიზო მიმოსვლის რეჟიმი ამოქმედდება.  Read more

რისი ნახვა შეიძლება კრაკოვში ერთ დღეში

რისი ნახვა შეიძლება ერთ დღეში პოლონეთის უძველეს და ულამაზეს ქალაქში, რომელის თითოეული კვადრატული მეტრი გაჟღენთილია დიდი კულტურით, უამრავი ტრაგედიითა და წინააღმდეგობრივი ისტორიით?

ვაველის სასახლე

ჩემს ძველ პოსტებში აღწერილია თუ როგორ უნდა ჩახვიდეთ კრაკოვში დაბალბიუჯეტიანი ავიაკომპანიის მეშვეობით. მოკლედ, აეროპორტიდან თავდაპირველად აუცილებლად მოხვდებით ავტოსადგურში ან რკინიგზის სადგურში, რომლებიც ერთმანეთის გვერდით მდებარეობენ. ორივე ისტორიული ქალაქის ცენტრის მახლობლადაა და აქედან სრულიად შესაძლებელია მოგზაურობის დაწყება ფეხით.

ვაგზლისპირა მოედანი და შესასვლელი სავაჭრო ცენტრში “გალერია კრაკოვსკა”. სხვათაშორის, ამ სავაჭრო ცენტრში შესაძლებელია პირდაპირ მოხვდეთ ავტოსადგურიდან ან კიდევ მატარებლის ბაქნიდან ლიფტით ან ესკალატორით, ყველაფერი ინტერგრირებულია. ამ მოედნის გადაღმა, სადაც მიწისქვეშა გადასასვლელით მოხვდებით, იწყება პარკი, რომელიც გარს აკრავს ძველი ქალქის ყველაზე ძველ ნაწილს.

“ბარბაკანი”, გალავანშემოვლებული ქალაქის მთავარი შესასვლელი. ის მეთხუთმეტე საუკუნის მიწურულს ააგეს და გარშემორტყმული იყო თხრილებითა და არხებთ. მასში შესვლა არა პირდაპირ, არამედ გალავნის კედლის პარალელურად, გვერდიდან ხდებოდა, რაც ქალაქის დამცველებს საშუალებას აძლევდა კარიბჭეს მიმდგარი მტერი გალავნის სათოფურებიდან მიზანში თავისუფლად ამოეღო. ბარბაკანის შესასვლელებში მოწყობილი იყო ასაწევი ხიდი. ასეთივე ხიდი აკავშირებდა მას კრაკოვის მთავარი კარიბჭის კოშკთან.

წმინდა ფლორიანის კარიბჭის კოშკი მე-14 საუკუნით თარიღდება და ბარბაკანის შემდეგ მასაც მნიშვნელოვანი თავდაცვითი ფუნქცია ჰქონდა. ახლა აქ თავს იყრიან ქუჩის მუსიკოსები და სილეზიის ფოლკლორული ჰანგებით ალამაზებენ ძველი ქალაქის მთავარ ქუჩას. ქუჩის ბოლოში კი მოსჩანს კრაკოვის მთავარი მოედანი.

Rynek Główny (რინეკ გლუვნი) – ბაზრის მოედანი. ის ევროპაში შუა საუკუნეების ერთ-ერთ ყველაზე დიდ ურბანულ სივრცედ ითვლება. ბაზრის მოედანი მე-13 საუკუნეში ჩამოყალიბდა და დღეს ტურისტების თავშეყრის მთავარ ადგილ წარმოადგენს. მოედნის შუაგულში განლაგებული რატუშის შიგნით ბაზარი ახლაც ფუნქციონირებს. იქ ძირითადად ტურისტული სუვენირები იყიდება. თუმცა სხვადასხვა დღესასწაულებზე ბაზრის მოედანზე ბაზრობები და კონცერტებიც იმართება. Read more

ტრამვაის ფანჯრიდან დანახული სტამბოლი

100_3461

რომელუბნელი ხარ, ეფენდი?

ძველი ქალაქი სულთანაჰმეთი (Sultanahmet) – ჩვენებური რიყეა, აქაა აია სოფია (Hagia Sophia), სულთან აჰმედის ე.წ. ლურჯი მეჩეთი (Sultanahmet Camii – ჯამიი) და სულთან მეჰმედის თოფქაფეს სასახლე (Topkapı Sarayı). აქვეა კონსტანტინოპოლის მტკნარი წყლის საცავი – ბაზილიკა ცისტერნა (Yerebatan Sarnici/Basilica Cistern) და არქეოლოგიური მუზეუმი. სულ პირველად რომ ჩავედი სტამბოლში ძველი ქალაქი ადმინისტრაციულად ემინონიუს (Eminönü) რაიონს ეკუთვნოდა, მეორედ ჩასვლისას კი აღმოვაჩინე, რომ ემინონიუ ფაათის (Fatih) რაიონს “გადაუსანსლავს”. ახლა ფაათი სტამბოლის ისტორიული გულია – სწორედ აქაა განლაგებული რომისა და ოთომანის იმპერიის დროინდელ შენობათა დიდი ნაწილი. “ძველი ქალაქი” უბნებით: სულთანაჰმეთი, ემინონიუ, ბეიაზითი (Beyazit)… – ტურისტული მექაა. მე-18 საუკუნეში ეს კვარტალი მიწისძვრამ დააზარალა და მის ხელახლა ასაშენებლად ფრანგი არქიტექტორები მიიწვიეს. საერთოდ, პარიზის გავლენა სტამბოლზე დიდია, ადმინისტრაციულ-ტერიტორიული მოწყობის მიმგვანებაც კი სცადეს.  Read more

კატების ქალაქი, რომელიც ძაღლებმა გადაარჩინეს

მოჰამედის კატები და დაჩიპული ძაღლები

სტამბოლი კატების ქალაქია. ამბობენ, რომ მოჰამედს უყვარდა კატები, აქედანაა, ალბათ, თურქების მათადმი სიყვარულიც. თბილისელი ქუჩის კატები თუ მშიშრები არიან და ადამიანს უფრთხიან, სტამბოლში – სხვა საქმეა. ეს ქალაქი მათია. ოთხთათები მუდამ ორფეხებს შორიახლო დაცუნცულებენ და ხელებში შეჰყურებენ სასუსნავის მოლოდინში.

სტამბოლის მიწაზე დავდგი ფეხი თუ არა, სირქეჯის სადგურში ერთი კატა ამედევნა ძაღლივით და სანამ იქაურობას ვათვალიერებდი, გიდობას მიწევდა. ჩემი ბაბუის ბაბუა და კიდევ იმისი ბაბუა სადგურში მუშაობდა თაგვების რისხვად და თავისი ორი თვალით დაინახა, როგორ ადიოდა ერკიულ პუარო “აღმოსავლეთის ექსპრესშიო”, – ასე მითხრა. Read more

მეტროს სადგური “უნივერსიტეტი”

“აზიის განვითარების ბანკის” საქართველოს წარმომადგენლობამ გამოაქვეყნა მეტროსადგურ “უნივერსიტეტის” დაკონსერვებულ ობიექტზე მშენებლობის განახლების ამსახველი ფოტოები.

აზიის განვითარების ბანკის მიერ დაფინანსებული პროეტის ბიუჯეტი 83 მილიონ ლარს შეადგენს. ამ თანხის ათვისება 2015 წლის ზაფხულში დაიწყო და გეგმის მიხედვით 2 წლის შემდეგ, ანუ 2017 წლის ზაფხულში მეტროსადგური “უნივერსიტეტი” უნდა ამუშავდეს. სამშენებლო სამუშაოებს აწარმოებს ესპანურ-იტალიური ერთობლივი კომპანია ASSIGNIA KOBRA. პროექტის განხორციელება რამდენჯერმე დადგა კითხვის ქვეშ პოლიტიკური ცვლილებებისა თუ ჩაშლილი ტენდერის გამო. Read more