ყვარელი და ღვინის ტურიზმი

ვენახები

კახეთში არამარტო ღვინის წარმოება ვითარდება, არამედ სულ უფრო ფეხს იკიდებს ღვინის ტურიზმი. ამ სფეროს პოტენციალის გასაცნობად USAID-ის “ეკონომიკური აღმავლობის ინიციატივამ” 15-მდე ჟურნალისტი შეკრიბა და 18 ივნისს ყვარელში ჩაგვიყვანა.

ყვარელი, იუსტიციის სახლი

ყვარელში, კერძოდ კი “ყვარლის ედემში” ქართველი ჟურნალისტები შეუერთდნენ უკრაინელი კოლეგების დიდ ჯგუფს. უკრაინელები რამდენიმე დღე ეცნობოდნენ საქართველოს ღვინის ტურიზმს და მის შესახებ სატელევიზიო სიუჟეტებს და სხვა საინფორმაციო მასალებს ამზადებდნენ.

ქართველი და უკრაინელი ჟურნალისტების შეხვედრა

“ყვარლის ედემი”

ყვარლის ედემი

“ყვარლის ედემი” ეს არის სასტუმრო კომპლექსი, რომელიც ყვარლის ცენტრთან ახლოს, ულამაზეს ბუნებაშია გაშენებული. Read more

შატილი 2004

ძველ, 10 წლის წინანდელ ამბავს უნდა მოვყვე შატილში მივლინების შესახებ. ჩემს არქივში მხოლოდ ფირიდან დასკანერებულ ფოტოებს მივაგენი, მცირე ზომის და უხარისხოა, მაგრამ მაინც…

koshkebi-3

პოსტის დაწერა კი ერთი რუსი ბლოგერის macos-ის მონათხრობმა გადამაწყვეტინა, რომელმაც ახლახანს იმოგზაურა საქართველოში.

koshkebi-2

2004 წლის ზაფხულში სამსახურიდან შატილში მიმავლინეს. ხევსურეთში მოგზაურობა კეთილი ნაცნობების დახმარებით შესდგა და თბილისში რესპუბლიკის მოედანზე (ვარდების მოედანი) შეხვედრით დაიწყო. წინასწარ შეთანხმებით შეძენილი საგზალი “ნივაში” მოვათავსეთ, ბენზინი მოვიმარაგეთ და წავედით. გზა საკმაოდ რთული იყო, თუ იმასაც გავითვალისწინებთ, რომ მე უკანა სკამის ნაცვლად ტვირთზე ვიჯექი, თუ ვიწექი. 2600 მეტრის სიმაღლეს რომ მივაღწიეთ დავილოცეთ და პირიქითა საქართველოს დაღმართებს გავუყევით.

cxvrebi

გზად ცხვრის ფარას გადავეყარეთ და მეცხვარეს, რომელიც ბუნებას “არაბუნებრივად” გაეფერადებინა.

mecxvare

მეცხვარემ ეს შვილივით საყვარელი ცხვარი ძლივს გაიმეტა გასაყიდად, ნივაში ფეხებში ჩამისვა. ისეთი თვინიერი და ფუმფულა იყო, რომ დასაკლავად შემებრალა კიდეც :( Read more

ახალი ქუჩა მცხეთაში

მცხეთა

მცხეთის რეკონსტრუქციამ ბევრი უკმაყოფილო დატოვა. მე არასდროს მესმოდა მათი პროტესტის, განსაკუთრებით კი ანტიოქიის ქუჩის ბინადართა უკმაყოფილების მიზეზი.

ანტიოქიის ქუჩა

ამ ადგილის ფოტო ჯერ კიდევ 2011-ში გადავიღე, მაშინ, როდესაც მცხეთის რეკონსტრუქციის პირველი ეტაპი დასრულდა. მაშინდელ ფოტოზე დაინახავთ ძველ, უსახურ კორპუსებს და მოუწესრიგებელ ინფრასტრუქტურას.

ანტიოქიის ქუჩა 2011 წ.

ახლა ანტიოქიის ქუჩა რეკონსტრუირებულია და განახლებული.

ანტიოქიის ქუჩა

აქ აშენდა გუბერნატორის ოფისი… Read more

თბილისის ტრანსპორტი 1999 წ.

უნიკალური ვიდეოკადრები, რომლებიც 1999 წლის სექტემბერში გადაიღეს საქალაქო ტრანსპორტის უცხოელმა ფანებმა. ვიდეოების მოძიება და მონტაჟი Irakli Ika-ის დამსახურებაა.

ტროლეიბუსები და ავტობუსები

მეტრო

ტრამვაი

პარიზის მეტრო

გამოადგებათ მათ ვინც პარიზში ხეტიალს გადაწყვეტს, საზოგადოებრივი ტრანსპორტის სპეციალისტებიც ბევრ საინტერესოს აღმოაჩენენ.

Paris Metro

ავტორი: შოთა კუბლაშვილი

პარიზის მეტროს სახეობები

პარიზის სისტემა შედგება ორი ტიპის ხაზისგან. M და RER. M-ს უწოდებენ მეტროს.

მეტრო შედგება 14 ხაზისგან. ყველას აქვს განსხვავებული ფერი და ნომერი – 1 დან 14-ის ჩათვლით.

RER 5 ხაზიანია. აქაც ყველას აქვს თავისი ფერი და ლათინური ანბანის სიმბოლო A დან E-მდე.

Paris Metro

მათ შორის განსხვავება ისაა, რომ მეტროს გაჩერებები არის მალ-მალე. ბევრგან სადგურები ისე ახლოს არის ერთმანეთთან, რომ გვირაბში ერთი სადგურიდან  შემდეგი სადგურის ბაქანი მოჩანს. ეს ტრანსპორტი დადის ცენტრალურ ზონებში და შედარებით მოკლე შემადგენლობებია (ეს მოკლე ზოგ ხაზზე თბილისისაზე ორჯერ დიდია). ზოგ ხაზზე ვაგონებია, ზოგ ხაზზე კი სექციები.

RER ჩერდება მხოლოდ დიდ სადგურებზე, დადიან ორ სართულიანი მატარებლები გარეუბნებში. შემადგენლობაში არის ბევრი ვაგონი.

RER - T4

მგზავრობის ღირებულება და გადახდის ფორმა Read more

ახალი ბათუმის რამდენიმე კადრი

პლაჟი, ანბანის კოშკი და ტექნოლოგური უნივერსიტეტის უფუნქციო დარჩენილი შენობა.

პლაჟი, ანბანის კოშკი და ტექნოლოგური უნივერსიტეტის უფუნქციო დარჩენილი შენობა.

ანბანის კოშკი

ანბანის კოშკი

ალი და ნინო ზღვის პირას

ალი და ნინო ზღვის პირას.

ბულვარის შადრევანი

ბულვარის შადრევანი

ბათუმის ასტრონომიული საათი

ბათუმის ასტრონომიული საათის კოშკი

სასტუმრო ჰილტონი

სასტუმრო ჰილტონი

ახალი ბათუმის სანაპირო

ახალი ბათუმის სანაპირო

ველობილიკი და ველოსიპედისტები

ველობილიკი და ველოსიპედისტები

სასტუმრო რედისონ ბლუ

სასტუმრო რედისონ ბლუ

კაფე-ბარები ბულვარში

კაფე-ბარები ბულვარში

საკონსტიტუციო სასამართლო და ტექნოლოგიური უნივერსიტეტი

საკონსტიტუციო სასამართლო და ტექნოლოგიური უნივერსიტეტი

ტექნოლოგიური უნივერსიტეტი და სასტუმრო რედისონ ბლუ

ტექნოლოგიური უნივერსიტეტი და სასტუმრო რედისონ ბლუ

რუსთაველის გამზირი, ტექნოლოგიური უნივერსიტეტის ცათამბჯენი

რუსთაველის გამზირი და ტექნოლოგიური უნივერსიტეტის ცათამბჯენი.

ბულვარი

ბულვარი

ახალი ბათუმი

ყოფილი ჭაობის უბანი. იუსტიციის სახლი და ჭაობის ადგილზე შექმნილი ხელოვნური ტბა.

ბათუმის ქუჩა

ასათვისებელი ბათუმი

ასათვისებელი ბათუმი

ჟენევის ტრამვაი

ბევრ ქართველს შემთხვევია სიტუაცია, როდესაც ევროპის რომელიმე ცნობილ ქალაქში ტაქსით სარგებლობის შემდეგ შეხვედრაზეც დაგვიანებია და ჯიბეც საგრძნობლად შეუთხელებია. ასეთ გასაჭირს ჟენევაში ტრამვაი აგარიდებთ. საზოგადოებრივი ტრანსპორტით სარგებლობის ტალონს სასტუმროში უფასოდ მიიღებთ, ხოლო ტრამვაის სისტემა შვეიცარიული საათივით გამართულად და ზუსტად მუშაობს.

Stadler Tango ZR

ჟენევის ტრამვაის სისტემას გამორჩეული დიზაინის მქონე ტრამვაი ამშვენებს. ყველაზე მეტ ყურადღებას ტრამვაის ეს მოდელი იპყრობს - შტადლერის “ტანგო” (Stadler Tango ZR) – ტანგოს მოცეკვავეს წააგავს რელსებზე :)

შტადლერის ტანგო

ამ თანამედროვე, მიმზიდველი დიზაინის შიგნით ისეთი ინტერიერი იმალება, რომელიც ცეკვასთან მწყრალად მყოფსაც კი აცეკვებს ტანგოს :)

ჟენევის ტრამვაი "ტანგო"

ტანგოსკენ გიბიძგებთ უამრავი საფეხური, მიხვეულ-მოხვეული გასასვლელი და სხვა უცნაურობები, რომლებსაც ბევრ თანამედროვე ტრამვაიში აღარ ვხვდებით (ეს “ტანგოს” ერთ-ერთ ძირითად ნაკლს წარმოადგენს).

შტადლერის ტანგო

ხედი ვატმანის კაბინიდან.

ვატმანი

ჟენევაში შტადლერის ტანგო 2011 წლიდან გამოჩნდა. ის 70%-იან დაბალიატაკიან ტრამვაით ითვლება. ვაგონში დახმარების გარეშე შესვლა და გამოსვლა შეუძლიათ შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირებს, საბავშვო ეტლით მოსეირნე მშობლებს თუ მოხუცებს. 6 სექციანი ვაგონის სიგრძე 44 მეტრს შეადგენს, ცარიელის წონა 57 ტონაა, იტევს 390-მდე მგზავრს.

ტრამვაის საფეხურები

ყველა კარი აღჭურვილია ავტომატური პანდუსით, რომელიც ტრამვაისა და ტროტუარს შორის არსებულ მანძილს ფარავს. მისი მოქმედების პრინციპი კარგად ჩანს შემდეგ ვიდეოზე.

გაცილებით კომფორტულია, სალონში უფრო მეტი სივრცე აქვს და შიდა საფეხურების დაძლევა არ მოგიწევთ ბომბარდირის “ფლექსიტი აუთლუკში” (Bombardier 3000 Flexity Outlook Cityrunner).

Bombardier 3000 Flexity Outlook C

ამ 7 სექციანი ტრანსპორტისთვის სირთულეს არ წარმოადგენს ჟენევის ცენტრის ვიწრო ქუჩებში გადაადგილება. მისი სიგრძეა 42 მეტრი, სიმძიმე 50 ტონაა და შეუძლია 370 მგზავრის გადაყვანა.

ტრამვაი ბომბარდირი

ბომბარდირის ეს მოდელი ჟენავაში 2004 წელს გამოჩნდა და მას შემდეგ ჟენეველების და ჟენევის სტუმრების სიმპატიებს იმსახურებს.

Bombardier 3000 Flexity Outlook C

“ფლექსიტი” 100%-იან დაბალიატაკიან ტრამვაის წარმოადგენს, და მაში შესვლა-გამოსვლა თავისუფლად შეუძლიათ ეტლიან მგზავრებს. ისიც, ისევე როგორც “ტანგო”, აღჭურვილია გადმოსაკეცი მცირე პანდუსით, რაც ტრამვაის ტროტუართან კიდევ უფრო აახლოვებს.

ტრამვაის პანდუსი

ბომბარდირის ფლექსიტი გამოირჩევა სალონის მოცულობით, სივრცით.

ბომბარდირის სალონი

მის ზირითად ნაკლად შეიძლება ჩაითვალოს წკაპა-წკუპი, რომელიც ისმის “გარმოშკიდან” მოსახვევების გავლისას. აუფრო მეტ დეტალს აღმოაჩენთ ვიდეოში (1:46 წუთიდან).

რამდენიმე სიტყვა ჟენევის ტრამვაის უფრო ძველ ვაგონებზე. “დუევაგის” (Duewag-Vevey) სხვადასხვა მოდიფიკაციები ჟენევაში 1984 წლიდან გამოჩნდა და დღემდე ექსპლოატაციაშია.

 Duewag-Vevey Be 4/6   ასაკის მიუხედავად ტრამვაის ეს ვაგონები საკმაოდ კომფორტულია. მასში შესვლის საშუალება აქვთ შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირებსაც და სალონში გაცილებით მეტი სივრცეა ვიდრე შტადლერის ტანგოში.    Duewag-Vevey Be 4/6  Duewag-Vevey Be 4/6

ასაკის მიუხედავად ტრამვაის ეს ვაგონები საკმაოდ კომფორტულია.

Duewag-Vevey Be 4/6 სალონი

მასში შესვლის საშუალება აქვთ შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირებსაც და სალონში გაცილებით მეტი სივრცეა ვიდრე შტადლერის ტანგოში.

ჟენევის ტრამვაი

ჟენევაში “დუევაგის” ორ და სამსექციანი ვაგონები ერთმანეთს ჩაბმული მოძრაობენ. ტრამვაის ასეთი შემადგენლობის სიგრძე 53 მეტრია და შეუძლია 450 მგზავრის გადაყვანა. ცარიელ მდგომარეობაში შემადგენლობის ჯამური წონა 62 ტონამდე აღწევს.

Duewag-Vevey Be 4/6

ეს ვიდეო კი ჟენევაში დუავეგის მოძრაობის თავისებურებებს ასახავს.

ჟენევის ტრამვაის 2013 წლის რუკა

Genève Tramway network map 2010

ჟენევის ტრამვაი სათავეს იღებს 1862 წლიდან, რომელიც ცხენების მეშვეობით მოძრაობდა. 1889 წელს კი ორთქლის ძრავიანი ტრამვაი ამუშავდა, ხოლო 1894 წლიდან ჟენევაში ელექტროენერგიის ძრავიანი ტრამვაი გამოჩნდა. მას შემდეგ სისტემა სწრაფი ტემპით ვითარდებოდა და 1920 წელს მთელს ევროპაში ყველაზე დიდი ქსელის (119 კმ) ტიტული მოიპოვა. ის ჟენევას გარეუბნებთან ერთად საფრანგეთის ქალაქებთანაც აკავშირებდა. მეორე მსოფლიო ომის შემდეგ დაიწყო ტრამვაის დეგრადაცია და 1970 წლისთვის ჟენევაში მხოლოდ ერთი ხაზი შემორჩა. ტრამვაის აღორძინების პროცესი სათავეს ირებს 1995 წლიდან.

Geneva Tram, CERN

ამჟამად ქსელის სიგრძე 36 კილომეტრს შეადგენს და ის თითქმის ყოველ წელს იზრდება.

ძველი თბილისის კადრების ნაკრები

თბილისი 1882 – 1920 წლები

თბილისი, ვარაზის ხევი და მშენებარე ვაჟა ფშაველას გამზირი.

თბილისი – ხალხი, მეტეხი, რუსთაველის გამზირი და ქალაქის ხედები.