როგორ მოვხვდი ლვოვში

როგორ მოვხვდი ლვოვში

ბევრი მეკითხება, რა გინდოდა ლვოვში, რატომ გადაწყვიტეო? ამის შესახებ ცალკე პოსტს მოვამზადებ, მანამდე კი აღვწერ იმ მარშრუტს, რომლის მეშვეობითაც ლვოვში მოვხვდი.

ლვოვი, ბაზრის მოედანი

ახლა მხოლოდ იმას ვიტყვი, რომ დიდი ხნია მინდა უკრაინის რამდენიმე ქალაქის მონახულება, მათ შორის პირველ ადგილზე იყო ლვოვი. მაგრამ ავიარეისების “სიძვირის” გამო სურვილი სურვილად რჩებოდა. რამდენჯერმე განვიხილე კატოვიცედან, სადაც ქუთაისიდან დაფრინავს დაბალბიუჯეტიანი ავიაკომპანია, დასავლეთ უკრაინის ქალაქებში მოხვედრის ვარიანტი. ბოლო დრომდე არაფერი გამოვიდა, რადგან პოლონეთ-უკრაინის მარშრუტზე გაურკვეველი წარმომავლობის საავტობუსო კომპანიები ოპერირებდნენ.

Leo Express bus

ყველაფერი კრაკოვში და კრინიცაში გამგზავრებამდე 2 თვით ადრე შეიცვალა. ჩეხური სატრანსპორტო კომპანია Leo Express-ისგან სარეკლამო მეილი მივიღე სადაც ამ იაფი და ძალიან კომფორტული კომპანიის ახალ მიმართულებებზე იყო საუბარი.

leo-express-lviv

უმალვე ეს 12.9 ევროიანი ბილეთი ავირჩიე (ლეოექსპრესს ხშირად აქვს ფასდაკლების აქციები). ჩემს შემთხვევაში მგზავრობა კრაკოვიდან იწყებოდა, ამიტომ ბილეთი 1-2 ევროთი კიდევ უფრო იაფი გამოვიდა.

აქვე დავთვალოთ: ქუთაისი-კატოვიცე (თვითმფრინავი) – 40 ევრო; კატოვიცე-კრაკოვი (მიკროავტობუსი) – 10.5 ევრო; კრაკოვი-ლვოვი – 11.1 ევრო. საერთო ჯამში ერთი გზა გამოვიდა: 61.6 ევრო. ამ ფასად საქართველოდან უკრაინაში, მითუმეტეს ლვოვში ჩასვლა ნაკლებად რეალისტურია. უკრაინის საერთასორისო ავიახაზები მინიმუმ პლუს 100 ევროს მოითხოვს. თუ კატოვიცეს აეროპორტის გავლით მხოლოდ ლვოვში წასლას გადაწყვეტთ, კრაკოვამდე ტრანსპორტირების 10 ევროსაც დაზოგავთ. ხოლო, თუ სამოგზაურო მარშრუტში, ჩემს მსგავსად კრაკოვს ჩართავთ, ბევრ საინტერესო ადგილსაც მოინახულებთ.

მოკლედ, ლვოვისკენ გზა დავიწყე კრაკოვის ავტოსადგურიდან, რომელიც “გალერეა კრაკოვსკას” უკანა მხარეს მდებარეობს და ინტეგრირებულია, როგორც ამ სავაჭრო ცენტრთან ასევე რკინიგზის სადგურთან.

კრაკოვის ავტოსადგური ღამით

რეისი ღამის 01:30-ზე იყო და ავტოსადგურის შენობა დახურული დამხვდა, თუმცა ღამით უამრავი რეისი სრულდება. არც რომელიმე ტაბლოზე იყო ინფორმაცია კრაკოვი-ლვოვის რეისის შესახებ. ცოტა კი ვინერვიულე, მაგრამ ავტოსადგურის დაცვამ დამაიმედა, აქ შემოდის თავის დროზეო. ვფიქრობ, ახალდანიშნული რეისის გამო ყველა ტექნიკური დეტალი მოგვარებული არ აქვთ. მართლაც, გასვლამდე 15 წუთით ადრე “ლეოექსპრესის” ახალი, შავი, დიდი ავტობუსი შემოვიდა.

Leo Express Bus - SETRA

Setra-ს მარკის ამ უახლეს ავტობუსში ყველანაირი კომფორტია შექმნილი ხანგრძლივი მგზავრობისთვის. მიუხედავად ამისა გირჩევთ დაჯავშნის დროს აირჩიეთ ადგილები პირველ სამ რიგში. იქ მანძილი სავარძლებს შორის ორჯერ დიდია ვიდრე ჩვეულებრივ რიგში. სივიწროვე არც სხვაგანაა, მაგრამ დიდი სივრცე უფრო კარგია 🙂

მანძილი სავარძლებს შორის

ავტობუსს ემსახურება ორი მძღოლი და ერთი გამცილებელი. ეს უკანასკნელი მგზავრებს აწვდის სხვადასხვა სახის ინფორმაციას, სთავაზობს მენიუს… ჩაი, ყავა, ნამცხვარი და სხვა სასუსნავი ფასიანია, წყალი უფასო.

ავტობუსში

ავტობუსი 325 კილომეტრის (ეს მანძილი კრაკოვიდან ლვოვამდე) დაფარვას დაახლოებით 6 საათს ანდომებს. აქედან დაახლოებით დროის მესამედი პოლონეთ-უკრაინის საზღვრის გავლის სჭირდება.

უკრაინა-პოლონეთის საზღვარი

თუ არ ჩავთვლით რიგში დგომისას დაკარგულ დროს, საზღვრის გადაკვეთა უპრობლემოდ, ზედმეტი კითხვებისა და შეწუხების გარეშე ხდება, როგორც უკრაინის მიმართულებით, ასევე უკრაინიდან პოლონეთისკენ.

უკრაინაში მოხვედრისთანავე ბუნება და ადგილობრივი არქიტექტურა გაგრძნობინებს, რომ პოლონეთის მსგავს, მაგრამ უფრო ნაკლებადგანვითარებულ, ღარიბ სივრცეში აღმოჩნდი. საზღვრიდან ლვოვამდე 70 კილომეტრია, რომლის გავლის შემდეგ, თავდაპირველად, ლეოექსპრესი ლვოვის ავტოსადგურში ჩერდება.

ლეოექსპრესი ლვოვში

აქედან ქალაქის ცენტრამდე დადის ავტობუსი 3A, რომლის ბილეთი 3 ჰრივნა (დაახლოებით 28 თეთრი) ღირს, მისი შეძენა შეგიძლიათ მძღოლთან. თუ არ იჩქარებთ და ლეოექსპრესს რკინიგზის სადგურამდე გაჰყვებით, ქალქის ცენტრს უფრო მიუახლოვდებით. აქედან “ბაზრის მოედნამდე” (ლვოვის ცენტრალური მოედანი) ტრამვაით მგზავრობა 2 ჰრივნა (18 თეთრი) დაგიჯდებათ. თან იმ ადგილსაც შეათვალიერებთ საიდანაც უკან გამგზავრება მოგიწევთ. ეს ავტოსადგურიდანაც არის შესაძლებელი, მაგრამ თუ მგზავრობა ღამით მოგიწევთ ტაქსიზე 30 ჰრივნას დაზოგავთ (2.8 ლარი). ღამით ცენტროდან ვაგზლამდე ტაქსით მგზავრობა, რომელიც წინასწარ გამოვიძახეთ 44 ჰრივნა დაჯდა.

თუ რატომ ღირს თავის ასე შეწუხება, ანუ ლვოვის მონახულება, ამის შესახებ შემდგომ პოსტებში….

ლვოვში ბიუჯეტური მოგზაურობის მსურველებს აუცილებლად დასჭირდებათ იაფი საცხოვრებელი. თავდაპირველად აპარტამენტებზე (ბინებზე). თუ “ეარბიენბიზე” ჩემი გვერდიდან დარეგისტრირდებით 20 დოლარიან ფასდაკლებას მიიღებთ. სისტემა ამდენივე კრედიტს მჩუქნის მეც. ანუ თქვენი მოგზაურობით მეც ვმოგზაურობ 🙂

ლვოვი აპარტამენტები

თუ როგორ მუშაობს ბინების დაჯავშნის საიტი და რა უპირატესობები აქვს აპარტამენტებს აღწერილი მაქვს სპეციალურ პოსტში.

სასტუმროების მოყვარულებს ბიუჯეტური ვარიანტის მოძიებაში დაგეხმარებათ არა “ბუკინგკომი”, ან სხვა რაიმე მსგავსი საიტი, არამედ მათში საუკეთესო ვარიანტების მაძიებელი hotelscombined.com.

კრაკოვი-ლვოვის დამაკავშირებელი მაგისტრალის რუკა

10 ევროდ ქუთაისიდან ევროპაში

10 ევროდ ქუთაისიდან ევროპაში

ავიაკომპანია Wizzair-მა, რომელიც ცენტრალურ და აღმოსავლეთ ევროპაში ერთ-ერთი მსხვილი დაბალბიუჯეტიანი ავიაკკომპანიაა, ქუთაისის დავით აღმაშენებლის სახელობის საერთაშორისო აეროპორტში ბაზის გახსნა აღნიშნა.

wizzair georgia

“ვიზეარმა” ქუთაისში მოახდინა თავისი ერთ-ერთი ახალი ავიახომალდის Airbus A320-ის ბაზირება. ეს იმას ნიშნავს, რომ ახალი ხომალდი მოემსახურება დამატებით 7 ახალ დაბალტარიფიან მიმართულებას: ბერლინი, დორტმუნდი და მიუნხენი (მემინგენი) გერმანიაში, ლარნაკა კვიპროსზე, მილანი იტალიაში, სოფია ბულგარეთში და სალონიკი საბერძნეთში. ახალი ავიამიმართულებების ჩათვლით, “ვიზეარი” თავის მომხმარებელს ქუთაისის საერთაშორისო აეროპორტიდან ახლა უკვე 11 მიმართულებას სთავაზობს. ეს საშუალებას აძლევს ქართველ მომხმარებელს მთელს ევროპაში, 70-ზე მეტი მიმართულებით იმოგზაურონ “ვიზეარის” ყველაზე დაბალი ფასებით.

“ვიზეარის” პირველი ავიარეისი ქუთაისიდან 2012 წელს შესრულდა და მას შემდეგ საქართველოს მიმართულებაზე 600,000-ზე მეტმა მგზავრმა ისარგებლა ამ ავიაკომპანიის რეისებით. 2015 წელს ვიზეარმა ქუთაისის აეროპორტში გადაიყვანა 125,000-ზე მეტი მგზავრი.

ვიზეარის ახალი მიმართულებები ქუთაისის აეროპორტიდან

მიმართულება რეისის დღეები დაწყების თარიღი ფასები***
სოფია სამშაბათი, შაბათი 24 სექტემბერი 9.99 ევრო
ლარნაკა სამშაბათი, შაბათი 24 სექტემბერი 9.99 ევრო
ბერლინი ორშაბათი, პარასკევი 23 სექტემბერი 24.99 ევრო
დორტმუნდი ოთხშაბათი, კვირა 25 სექტემბერი 14.99 ევრო
მილანი მალპენსა ოთხშაბათი, კვირა 25 სექტემბერი 14.99 ევრო
მემინგენი ორშაბათი, პარასკევი 23 სექტემბერი 19.99 ევრო
სალონიკი სამშაბათი, შაბათი 24 სექტემბერი 14.99 ევრო

Wizzair in Kutaisi

განრიგი არ არის საბოლოო და ფრენების სიხშირე კიდევ უფრო გაიზრდება

სალონიკი – 15 დეკემბრიდან 5 იანვრამდე კვირაში 3-ჯერ იფრენს. არსებულ დღეებს ემატება ოთხშაბათის ფრენა. გასათვალისწინებელია, რომ 1 ნოემბრიდან საღამოს ფრენა შეიცვლება დილის ფრენით, 05:50 სთ-ზე ქუთაისიდან;

ლარნაკა (კვიპროსი) – 15 დეკემბრიდან 5 იანვრამდე დაემატება მესამე (ხუთშაბათის) რეისი. ფრენები არ შედგება 24 და 31 დეკემბერს. 1 ნოემბრიდან იცვლება განრიგიც – 12:30 ნაცვლად ფრენა განხორციელდება, 18:50 სთ-ზე ქუთაისიდან;

სოფია – 15 დეკემბრიდან 5 იანვრამდე კვირაში სამი რეისი განხორციელდება. არსებულ განრიგს ემატება ხუთშაბათის ფრენა (სამშაბათი, ხუთშაბათი, შაბათი); ამასთანავე, 1 ნოემბრიდან დილის ფრენა შეიცვლება შუადღის ფრენით 12:35 სთ-ზე ქუთაისიდან;

ვარშავა – 1 ნოემბრიდან მხოლოდ 1 რეისი განხორციელდება შაბათობით, დილის 06:40 სთ-ზე ქუთაისიდან (1 ნოემბრამდე იფრენს ოთხშაბათს და კვირას); 15 დეკემბრიდან 5 იანვრამდე დაემატება სამშაბათის რეისიც, რომელიც ისევ განახლდება 28 მარტიდან და რეისები განხორციელდება სამშაბათობით და შაბათობით, ოღონდ უკვე საღამოს საათებში, 21:55 სთ-ზე; 20 ივნისიდან აგვისტოს ბოლომდე დაემატება ხუთშაბათის ფრენაცმ 3 რეისი კვირაში, 21:55 სთ-ზე ქუთაისიდან;

კატოვიცე – ზამთრის პერიოდში, 1 ნოემბრიდან მარტის ბოლომდე არ იფრენს. 26 მარტიდან რეისები აღდგება განახლებული განრიგით ოთხშაბათს და კვირას (ნაცვლად სამშაბათისა და შაბათისა)  – 04:25 სთ-ზე ქუთაისიდან.

***ცვლილებები მოსალოდნელია მომავალშიც.

Wizzair

თუ როგორ უნდა შეიძინოთ და ისარგებლოთ “ვიზეარის” დაბალფასიანი ავიაბილეთებით აღწერილი მაქვს პოსტში სათაურით: სად “გვატყუებს” WizzAir-ი

იაფი ავიაბილეთების შეძენის შემდეგ უნდა იზრუნოთ ბიუჯეტურ სასტუმროზე ან აპარტამენტზე. თავდაპირველად აპარტამენტებზე (ბინებზე). თუ “ეარბიენბიზე” ჩემი გვერდიდან დარეგისტრირდებით 20 დოლარიან ფასდაკლებას მიიღებთ. სისტემა ამდენივე კრედიტს მჩუქნის მეც. ანუ თქვენი მოგზაურობით მეც ვმოგზაურობ 🙂

airbnb-budapest

თუ როგორ მუშაობს ბინების დაჯავშნის საიტი და რა უპირატესობები აქვს აპარტამენტებს აღწერილი მაქვს სპეციალურ პოსტში.

სასტუმროების მოყვარულებს ბიუჯეტური ვარიანტის მოძიებაში დაგეხმარებათ არა “ბუკინგკომი”, ან სხვა რაიმე მსგავსი საიტი, არამედ მათში საუკეთესო ვარიანტების მაძიებელი hotelscombined.com.

hotelscombined

თუ სასტუმრო გეძვირათ ამავე საიტზე შეგიძლიათ შეარჩიოთ 10-15 ევროიანი ჰოსტელის დამოუკიდებელი ნომერიც, არჩევანი დიდია.

როგორ დავუკავშირდეთ Airbnb-ს ტელეფონით

ბევრჯერ უკითხავთ ჩემთვის, როგორც მოგზაურებს, ასევე აპარტამენტის მესაკუთრეებს, თუ როგორ დავუკავშირდეთ Airbnb-ს ტელეფონით. Airbnb-ს დახმარების სამსახურთან ვებსაიტზე არსებული უკუკავშირის ფორმებით დაკავშირება საკმაოდ ჩახლართულია და არაოპერატიული.

იმის შესახებ თუ რა არის “ეარბიენბი”, როგორ უნდა დაჯავშნოთ მისი მეშვეობით იაფი და კომფორტული ბინები საზღვარგარეთ თუ საქართველოში, მიიღოთ 20 დოლარიანი ფასდაკლება და ასევე თქვენც შეძლოთ ბინის გაქირავება და გამდიდრება აღწერილი მაქვს სპეციალურ პოსტებში.

airbnb phones

Airbnb-ს დახმარების სამსახურთან მეტნაკლებად ოპერატიული დაკავშირება შესაძლებელია ფეისბუკგვერდის მეშვეობით. მაგრამ, მაგალითად თუ არ გაქვთ ინტერნეტი: საზღვარგარეთ დაჯავშნულ აპარტამენტში დაბინავებისას ბინა არ მოგეწონათ და გინდათ ჯავშნის გაუქმება და ფულის უკან დაბრუნება, “ეარბიენბისთან” ტელეფონით კავშირის ჰაერივით აუცილებელია. ზოგიერთი ტელეფონი უფასოა, ზოგიც კი ბიუჯეტური. ნებისმიერი პრობლემის შემთხვევაში შეგიძლიათ დაუკავშირდეთ სათაო ოფისს აშშ-ში. რუსულენოვანი მოგზაურებისთვის მოსახერხებელი იქნება რუსეთის ოფისთან ტელეფონით დაკავშირება.

  •  Airbnb რუსეთი + 7 495 380 35 15; მოსკოვი + 7 495 465 80 90
  • უფასო ნომერი 8 800 301 71 04
  • ამერიკის შეერთებული შტატები + 1-415-800-5959 (უფასოა), ან + 1-855-424-7262 (უფასოა)
  • ავსტრალია +61 2 8520 3333
  • ავსტრია +43 (0) 72 08 83, 800
  • არგენტინა +54 11 53 52 78 88
  • ბრაზილია +55 21 3958-5800
  • გაერთიანებული სამეფო +44 203 318 1111
  • გერმანია +49 30 30 80 83 80 ან +49 (0) 40609464444
  • ჰონგ კონგი +852 5808 8888
  • საბერძნეთი +30 211 1989888
  • დანია +45 89 88 20 00
  • ისრაელის +972 3 939 9977
  • ირლანდია +353 1 697 1831
  • ესპანეთი +34 91 123 45 67
  • იტალია + 39-06-99 36 6533
  • ჩინეთი +86 10 5904 5310 ან 400 890 0309 (ფასი ჩინეთის შიდა ტარიფების მიხედვით)
  • მექსიკა +52 55 41 70 43 33
  • ნიდერლანდები +31 (0) 20 52 22 333
  • ახალი ზელანდია +64 4 4880 888
  • ნორვეგია +47 21 61 16 88
  • პერუ +51 1 7089777
  • პოლონეთი +48 22 30 72 000
  • პორტუგალია +351 30 880 3888
  • პუერტორიკო +1 787 919-0880
  • რუსეთი +7 495 465 80 90
  • საფრანგეთი +33 (0) 1 84 88 40 00
  • ჩილე +56 229 380 777
  • შვეიცარიაში +41 43 50 84 900
  • შვედეთი +46 844 68 12 34
  • სამხრეთ კორეა +82 2 6022 2499 ან +82 808 220 230 (უფასო)
  • იაპონია +81 3 4580 0999 და +81 800 100 1008 (უფასოა)

ტრადიციული დაბინავების მსურველებმა სასტუმროები ეძებეთ არა ბუკინგკომზე, ან სხვა რაიმე მსგავს საიტზე, არამედ მათში საუკეთესო ვარიანტების მაძიებელ hotelscombined.com-ზე.

პოლონეთის ავიაციის მუზეუმი

კრაკოვში მორიგი მოგზაურობის თარიღი ახლოვდება და იმაზე ფიქრში თუ რა დამრჩა კიდევ სანახავი გამახსენდა, რომ ბევრი მასალა ჯერ კიდევ დაუმუშავებელი მაქვს. მათ შორის არის პოლონეთის ავიაციის მუზეუმი. არ მიყვარს მუზეუმებში ხეტიალი, უფრო ცოცხალი ქალაქების მონახულება მირჩევნია, მაგრამ ავიაციის მუზეუმი ერთ-ერთი გამონაკლისია – ის ნამდვილი სამოთხეა მფრინავი ჯართის მოყვარულთათვის.

პოლონეთის ავიაციის მუზეუმი

მუზეუმი დაარსდა 1964 წელს და დღემდე ადგილობრივებისა და ტურისტების დიდი ინტერესით სარგებლობს ექსპონატების მრავალფეროვნებითა და რაოდენობით. ძველ აეროდრომზე განლაგებულ მუზეუმში დაცულია 150-ზე მეტი მფრინავი აპარატი და უამრავი საავიაციო ძრავი თუ მოწყობილობა. Read more

ბინის გაქირავების შედეგები

ბინის გაქირავების შედეგები

Airbnb-ზე ბინის უცხოელ ტურისტებზე გაქირავების შესახებ ჩემს მიერ გამოქვეყნებული ბლოგპოსტით, როგორ “გავმდიდრდეთ” ბინის გაქირავებით?, ბევრი დაინტერესდა. მას შემდეგ ექვსი თვე გავიდა და შედეგების შეჯამების დროც დადგა. Airbnb-ს შესახებ პოსტიდან ბინის გასაქირავებლად დარეგისტრირებულთა დიდი რაოდენობიდან ამ ეტაპისთვის საბოლოო შედეგს 11-მა მიაღწია. (სკრინშოტებზე მათი ფოტოები და გვარები დაფარულია.)

airbnb-hosts-100-usd

ამ სურათზე ჩანს, რომ ბინის თითოეულმა პატრონმა (ჰოსტმა) ისეთ სტუმარს უმასპინძლა, რომელმაც მინიმუმ 100 დოლარი გადაიხადა. სწორედ ეს არის მთავარი პირობა ჩემი ბმულიდან “ეარბიენბიზე” რეგისტრაციის შემდეგ საჩუქრის მისაღებად. საჩუქარი კი ჰოსტისთვის (მასპინძლისთვის) 50 დოლარს შეადგენს, თუმცა თავად ტურისტების მასპინძლობით მიღებული ემოცია და ფინანსური სარგებელი გაცილებით მეტია. 🙂 თუ როგორ უნდა დარეგისტრირდეთ “ეარბიენბიზე” აღწერილი მაქვს სპეციალურ პოსტში. Read more

ბორჯომის საბაგირო გზა

საბაგირო გზა მინერალურ წყალთან ერთად ბორჯომის სიმბოლოა. 1970-იან წლებში აგებული “ბორჯომპარკი-პლატოს“ სახალხო-საბაგირო გზა 90-იან წლებში თითქმის მთლიანად განადგურდა. მისი აღდგენა მხოლოდ 2005 წელს მოხერხდა. საპროექტო და სარემონტო-სარეკონსტრუქციო სამუშაოები შესრულდა იური ნადირაძის ხელმძღვანელობით.

ბატონ იური ნადირაძეს პროექტის შესახებ რამდენიმე დეტალის გახსენება ვთხოვე: Read more

ბევრი ფული ყვარელში

ლარის კუპიურები

ახალი და ჯერ კიდევ დაუჭრელი ლარები, არქეოლოგების მიერ აღმოჩენილი ქართული და უცხოური ოქროს და ვერცხლის მონეტები, რომლებიც ათობით საუკუნეს ითვლიან, ფულის ესკიზები, დანაკუწებული კუპიურების გროვა, საკოლექციო მონეტები… – ეს ყველაფერი ინახება ყვარლის ცენტრში, ილიას მუზეუმის გვერდით, ფულის მუზეუმში. Read more

ყვარლის კიდევ ერთი მშვენება

ყვარლის სასწავლო ცენტრი

იუსტიციის სასწავლო ცენტრი ყვარლის კიდევ ერთი მშვენებაა. ილიას გორაზე გაშენებული საკონფერენციო-სასტუმრო კომპლექსი სსიპ- საქართველოს იუსტიციის სასწავლო ცენტრს ეკუთვნის. Read more

რატომ სჭირდება თბილისს ტრამვაი

tram tbilisi skoda 15t
ტრამვაი რუსთაველის გამზირზე (ფოტომონტაჟი)

(ერთ-ერთ კონფერენციაზე გამოსვლის ტექსტი)

ამ ბოლო დროს, ხშირად მოისმენთ მოსაზრებას, რომ თბილისში ავტომობილების რაოდენობა ძალიან გაიზარდა და სატრანსპორტო პრობლემების მოსაგვარებლად საჭიროა სხვადასხვაგვარი შეზღუდვების და რეგულაციების დაწესება. თუმცა კი ეკონომიკის ზრდასთან და კეთილდღეობის გაუმჯობესებასთან ერთად ავტომობილების რიცხვის ზრდა გარდაუვალი პროცესია. თუ ამჟამად თბილისში ავტომობილი საშუალო სტატისტიკური მონაცემებით ყოველ მესამე მოქალქეს ჰყავს, განვითარების შედარებით მაღალ ეტაპზე მყოფი ქვეყნების მაჩვენებელი გაცილებით მეტია. მოკლედ, პრობლემას წარმოადგენს არა რაოდენობა, არამედ ავტომობილის გამოყენების ინტენსივობა ქალაქის ფარგლებში გადაადგილებისას. ამავე კონტექსტში უნდა განვიხილოთ მიკროავტობუსების, “მარშრუტკების” სიმრავლე. Read more